.: KATEGORIJE :.  
   
     
.: ROCKOVNIK :.  
 
petak <<
17.11.
>> nedjelja
19.11.
subota
18.11.2017.
Nema podataka...
 
     
.: KLUBOVI :.  
 
 
     
.: IZDVOJENO :.  
   
     
.: PRIJATELJI :.  
 
 
 
 
 
 
 
 
     
.: INFO :.  
   
     
.: MULTIMEDIJA :.  
   
     
.: SADRŽAJ :.  
 

Olivier Dahan, La Vie En Rose, 2007.

04. ožujak 2008. 23:33:55
Filmovi
A + A -
 

Biografski film o legendarnoj francuskoj pjevačici Edith Piaf počinje njezinim kolapsom na stageu u New Yorku a završava ovacijama prepune francuske Olympie. Takav je bio i njezin život, brz, frenetičan, uzbudljiv, nepredvidiv, prepun radosti, tuge i boli, velikih uspona i još dubljih padova.

Biografski filmovi postali su vruća roba posljednjih par godina. Publika ih voli, hit su na box officeu, a obično ugrabe i nominacije za Oscare, Cezare i druge nagrade. Posljednji takav glazbeni biopic bio je film „I Walk The Line“ o životu Johnnyja Casha koji je Joaquimu Phoenixu donio nominaciju za Oscara, a Reese Witherspoon i zlatni kipić za ulogu June Carter Cash.

Isto je pošlo za rukom i Marion Cotillard za sjajnu izvedbu Edith Piaf. Potpuno zasluženo. Fascinantno je kako je uspjela vjerno oživjeti veliku umjetnicu na filmu: od izgleda, kretnji do glasa. Edith Piaf bila je svojeglava, razmažena, raskalašena, teška i nemoguća za raditi, ali kroz svaku gestu probija se velika umjetnica i krhka, nesigurna žena čiji je cijeli život bio jedan veliki vrtuljak.

Takav je i film „La Vie En Rose“. Dahan je odlučio izbjeći klasičnu naracijsku formu i prikazati život Edith Piaf kroz niz flashbackova koji prikazuju najvažnije trenutke njezina života. S jedne strane takav pristup ima smisla, jer su vrlo vjerno dočarane turbulencije kroz koje je prošla, ali s druge strane takav nelinearan prikaz zbivanja veoma je zbunjujući. Slijed događaja teško je pratiti i film se doima poput komadića slagalice koji teško upadaju na svoja mjesta.

Ali, onda u posljednjih 15-ak minuta tempo i brzina tih flashbackova se ubrzavaju i mi vidimo oronulu Edith Piaf, ruinu i praznu ljušturu od čovjeka, ovisnu o injekcijama morfija, kako prerano ostarjela u svojoj 47. godini (a izgleda kao da joj je barem 20 više) leži na samrtnoj postelji i odjednom nam takav redateljski prosede postaje savršeno jasan: nije riječ o postmodernističkom larpulartizmu kakvom su europski redatelji inače često skloni, već je Dahan film prikazao kao sjećanja same umiruće dive na ključne trenutke i osobe iz svoga života.

Zapravo, samo je jedna osoba u svim tim sjećanjima i slikama dobila istaknuto mjesto, svjetski prvak u boksu Marcel Cerdan u suzdržanoj interpretaciji Jean-Pierre Martinsa, kao jedina ljubav njezina života kako je to sama rekla. Svjesna da ga nikada neće imati jer je Cerdan bio sretno oženjen, Edith je uživala u onim rijetkim trenucima kada su bili zajedno, a scena njezina emocionalnog sloma nakon što joj jave da se njegov avion srušio na putu k njoj jedna je od najpotresnijih u filmu.

A druga najpotresnija scena je ona kojom sam film završava, kao posljednje sjećanje velike umjetnice na njezin veliki povratnički nastup u legendarnom pariškoj dvorani Olympia 1960. godine. Prvo vidimo krhku, gotovo uplašenu ženu kako polako izlazi na binu, dugo gleda u publiku a zatim orkestar lagano kreće s uvodom u njezinu najpoznatiju stvar, „Je Ne Regret Rien“ (Ni za čim ne žalim) i ona počinje pjevati. I taj GLAS, to moćno oružje koje izlazi iz njezinih pluća razlijeva se po cijeloj dvorani poput slapa; možda joj je nadimak bio „vrapćić“ (piaf), ali pjevala je poput najdarovitijeg slavuja.

I baš ta stvar, „Je Ne Regret Rien“, nekako opisuje cijeli njezin život: sve pogreške, sve zablude, lijepe i manje lijepe stvari, ali na kraju, kad se sve zbroji i oduzme, bez osjećaja žaljenja za bilo čim. I tako je velika diva otišla: umorna i uništena, ali do samoga kraja tvrdoglava i dostojanstvena.

I stvarno, dok gledate posljednjih 15 minuta ovog dva sata i kusur dugog filma, ne možete ne diviti se toj ženi. Na svemu što je postigla, na načinu kako je to postigla, kako je od siromašne i boležljive kćeri ulične pjevačice i cirkuskog akrobata, odgojene kod bake u bordelu, dogurala do najvećih pariških dvorana.

„La Vie En Rose“ možda nije savršen film, a sigurno nije lak za gledanje. Ali, takav nije bio ni život Edith Piaf. No, ovo je film Marion Cotillard, i ona ga svojom izvanrednom interpretacijom drži od početka do kraja. Možda to nije uvijek slučaj, ali ove godine Oscar je definitivno otišao u prave ruke.

Svi mi na kraju balade plaćamo račun za način na koji smo živjeli. Znam da ni ja neću dočekati duboku starost s obzirom na brz, nezdrav i promiskuitetan način života koji sam odabrao. Ali kad odem, želim otići s osjećajem da sam imao dobar život, da stojim iza svega što sam radio, dobrog i lošeg, i da apsolutno ni za čim ne žalim. Baš kao i madamme Piaf.

Vrapčić Hadžo



Galerija slika: La Vie En Rose
prikaži komentare komentiraj


Komentar:
Autor:
    


KOMENTARI
No comment...
?>
 
     
  .: V E Z A N O :.  
 
Filmovi - zadnji unosi
Jandek on Corwood
14. listopad 2009. 13:19:26
No Country For Old Men, Ethan & Joel Coen, 2007.
06. ožujak 2008. 19:28:45
Pjevajte nešto ljubavno, Goran Kulenović, 2007., DVD
03. ožujak 2008. 18:32:27
This is a public service announcement ... «The Future is unwritten»
16. rujan 2007. 18:28:38
No direction home: Bob Dylan
19. ožujak 2007. 16:18:46

24. siječanj 2007. 15:03:05
Kad muzičari šokiraju
08. siječanj 2007. 21:29:51
Borat: učenje o amerika kultura za boljitak veličanstveno država Kazahstan
19. studeni 2006. 14:17:58
 
     
  .: A R H I V A :.  
 
Kategorija
Mjesečna
Godišnja
 
     
.: NOVO NOVO NOVO :.  
  Novi kalendarski prikaz dogadjanja
Rockovnik

Baza bendova
Bendovi

Baza klubova
Klubovi

Javni unos najava u Rockovnik
Javne najave

Naš novi programski modul periodično provjerava sve MySpace stranice bendova i klubova iz naše baze podataka i automatski unosi najave u Rockovnik

Ako nam želite skrenuti pažnju na neki bend ili klub, kontaktirajte nas
 
     
.: FOTOGALERIJE :.  
 
My Baby @ Tvornica kulture, Zagreb, 11.11.2017.
Beth Hart, Tina Kresnik @ Boogaloo, Zagreb, 10.11.2017.
Triggerfinger, A place to Bury Strangers @ Tvornica kulture, Zagreb, 05.11.2017.
Nashville Pussy, Sinner Sinners @ Hard Place, Zagreb, 07.11.2017.
Artan Lili @ Tvornica kulture, Zagreb, 03.11.2017.
Laka, Čudnoređe @ Sax!, Zagreb, 30.09.2017.
Rockabilly Showdown (Pete and the shine brights, Johnny and his Rockin Tunes) @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 16.09.2017.
The Kills, Lovely Quinces @ Tvornica kulture, Zagreb, 19.08.2017.
Ryan Adams, Karen Elson @ Tvornica kulture, Zagreb, 13.07.2017.
Warpaint @ Tvornica kulture, Zagreb, 12.07.2017.
The Cult, M.O.R.T., Hard Time @ ŠRC Šalata, Zagreb, 27.06.2017.
Prophets of Rage, House of Pain, Skindred, The Black Peaks @ ŠRC Šalata, Zagreb, 26.06.2017.
Death Valley Girls, Triptides @ Močvara, Zagreb, 14.06.2017.
Ministry @ Tvornica kulture, Zagreb, 07.06.2017.
 
     
.: ROCKSJETNIK :.  
 
...

- svi plakati -

 
     
.: BLITZKRIEG HOP :.  
   
     
.: BENDOVI :.  
   
     
.: NA DAŠNJI DAN :.  
 

Six Pack, Osijek, Oxygen, 18. 11. 2006.

Vetiver @ Teatar &TD, Zagreb, 18.11.2009.

Tommy Emmanuel & Máirtín O'Connor Trio @ mala dvorana Doma sportova, Zagreb, 18.11.2009.

Willard Grant Conspiracy @ KSET, Zagreb, 18.11.2010.

Vetiver @ Teatar &TD, Zagreb, 18.11.2009.

Tommy Emmanuel & Martin O'Connor trio @ Dom sportova, Zagreb, 18.11.2009.

Damir Avdić @ Močvara, Zagreb, 18.11.2010.

The Cribs, Vlasta Popić @ Tvornica kulture, Zagreb, 18.11.2012.

 
     
Naslovnica | Fotogalerije | Multimedija | Bendovi | Klubovi | Rockovnik | Marketing | Arhiva | Plakati | Impressum | Čestitke, želje i pozdravi  
  | Vijesti | Najave koncerata | Izvještaji s koncerata | Albumi | Programi | Nagradna igra | Interview | Video | Groupie preporučuje | Filmovi | Demo kutak | Kolumne | Gastropatrola | Knjige i časopisi | Blitz Vijesti | High 5 | Forum | Top Liste | Obavijesti |
 
     
Copyright © 2006 - 2017 GROUPIE. All Rights Reserved. Sva prava pridržana. Portal powered by jura

 
 
 
 
 
 
 
 
   
.: BRZA PRETRAGA :.  
 
Pojam    
 
     
.: KONTAKT :.  
 
Autor
E-mail
Naslov
Poruka
Provjera